ATG investerar i bättre planering och uppföljning

Efter en omfattande utvärdering har spelbolaget ATG valt ny systemlösning för sin verksamhetsstyrning. Valet föll på Hypergene som nu ska implementeras för att effektivisera målstyrning, budget och prognos, uppföljning samt även tid- och projektrapportering.

”Vi har siktet högt ställt och vill åstadkomma ett antal förbättringar i hur vi planerar, styr och följer upp verksamheten. Det handlar om att kunna lägga mer tid på analys istället för datainsamling och att överlag effektivisera hela budget- och prognosprocessen. Dessutom ska verktyget hjälpa oss att länka aktiviteter mot våra strategiska mål”, säger Lotta Nilsson Viitala som är CFO på ATG.

ATG har valt en helhetslösning som inkluderar alla Hypergenes produktområden. Dessutom adderas funktionalitet för tid- och projektrapportering, liksom en komplett hosting-lösning som gör att ATG slipper den tekniska förvaltningen.

”Vårt fokus har varit att hitta ett verktyg som är verksamhetsnära och skapar värde både i affären och i administrationen. Genom Hypergene ska vi krasst sett få bättre underlag för beslut och en större insikt hos både chefer och medarbetare om läget här och nu samt vad som krävs för att ta oss mot våra mål”, säger Lotta Nilsson Viitala.

”Vi är mycket glada över att få ATG som kund. De får nu nya förutsättningar att utveckla sin styrning på en spelmarknad i förändring. Vi har den första delen av lösningen på plats på mindre än en månad och ser mycket fram emot att vara en del av deras fortsatta resa.”, säger Per Hidenius, VD på Hypergene.

ATG ägs till 100 procent av Svensk Travsport och Svensk Galopp och levererar spel på trav och galopp. ATGs omsättning 2016 var ca 13 miljarder kronor. Hela verksamhetens överskott, under 2016 1,7 miljarder kronor, går tillbaka till hästsporten.

personal-robin.jpg

Robin Askelöf

Chief Marketing Officer

+46 (0)707-98 00 60 Mejla Robin