Effektivare golfförbund genom nytt systemverktyg

Svenska Golfförbundet har valt Hypergene för att effektivisera och förbättra sin verksamhet. I systemlösningen kan förbundet ta fram, dela ut och samarbeta kring mål, planer och nyckeltal, samt följa upp sin ekonomi.

”Genom den nya lösningen siktar vi på att öka det interna samarbetet, transparensen och delaktigheten i hur vi planerar, analyserar och följer upp verksamheten. Dessutom har vi sett att Hypergene kan ge oss bättre förutsättningar för ekonomisk rapportering, vilket vi ser fram emot mycket”, säger Gunnar Håkansson som är generalsekreterare för Svenska Golfförbundet.

Samarbetet med Svenska Golfförbundet sker i samråd med Handelshögskolan i Stockholm och deras Center for Sports and Business. I centrets arbete ingår att forska kring och bidra till ökad professionalisering inom sportsektorn.

”Sportkontoren och folkidrottsrörelsen har blivit en del av en global kommersiell verksamhet med sponsoravtal och ojämna intäkter. Dessutom blandas inslag från det kommersiella med det ideella. Det kräver processer och verktyg för att tydliggöra strategi, nyckeltal och aktiviteter för hela organisationen.”, säger Martin Carlsson-Wall, docent och chef för Center for Sports and Business.

Hypergene har sedan tidigare samarbeten med andra idrottsorganisationer, bland annat Svenska Fotbollförbundet, Svensk Travsport och Djurgården Fotboll.

”Vi hjälper våra kunder att öka sin effektivitet och prestation. Därför ligger sportens värld oss varmt om hjärtat. Det känns väldigt roligt att få börja arbeta med Svenska Golfförbundet och dessutom få ytterligare ett sammanhang där vi indirekt kan bidra till Handelshögskolans arbete och deras viktiga insatser inom området.”, säger Robin Askelöf, marknadschef på Hypergene.

 

personal-robin.jpg

Robin Askelöf

Chief Marketing Officer

+46 (0)707-98 00 60 Mejla Robin