Maria Hedengren, VD på Readly

AVSNITT 10: Ett företag som trotsar kristider och snarare satsar på expansion är Readly, bolaget som enklast liknas vid ett Spotify för tidningar och magasin. I avsnittet träffar vi Maria Hedengren, VD på Readly och med spännande erfarenheter från en rad andra bolag. Bland annat var hon CFO på iZettle med ansvar för processen att börsnotera bolaget, något som slutade med att de köptes av den amerikanska jätten Paypal.

Maria Hedengren - till webb2.jpg

I samtalet fokuserar vi på hur man kan och bör tänka när man driver stark förändring, både av en hel bransch och i ett bolag som har ambitionen att förändra människors beteenden och rentav hur vissa marknader funkar. För här finns det saker att inspireras av, oavsett var man själv arbetar.

Samtalet leds av Robin Askelöf, marknadschef på Hypergene, som med podden är på ständig jakt efter nya perspektiv på beslutsfattande, verksamhetsstyrning och ledarskap.

Boken vi diskuterar i avsnittet heter "The Disruption Mindset - Why Some Organizations Transform While Others Fail" av Charlene Li. Spännande läsning om hur man leder företag i kraftig förändring och tillväxt utlovas.

Lyssna på avsnittet här eller där poddar finns, t.ex. Podcaster, Spotify eller Acast. Kom ihåg att prenumerera på Konkurrenskraft så påminns du om när nya avsnitt finns att lyssna på!

I nästa avsnitt träffar vi Lisa Gunnarsson, Nordenchef på LinkedIn.

personal-robin.jpg

Robin Askelöf

Chief Marketing Officer

+46 (0)707-98 00 60 Mejla Robin