Supporttekniker

Vi söker nu en supporttekniker med erfarenhet av teknisk kundsupport eller liknande teknisk tjänst till vårt kontor i Malmö.

Om Hypergene

Hypergene är en webbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Med vår hjälp kan organisationer styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet. Nyckeln är en produkt som rymmer tre samverkande och användarvänliga delar: Målstyrning, Budget och Prognos samt Uppföljning och Analys. Varje del står starkt på egna meriter, tillsammans utgör de en effektiv helhetslösning för verksamhetsstyrning.

Hypergene som företag är ett snabbväxande produktbolag med kontor i Malmö, Stockholm, Göteborg, Skövde och Kalmar. Vi är just nu drygt 100 anställda och täcker hela kedjan från produktutveckling till kundsupport. Vi grundades 2000, är i stark tillväxt och har utsetts till DI Gasell åtta gånger under de senaste nio åren - något som 2014 ledde till att vi utsågs till Årets Maratongasell. Samma år utsåg Computer Sweden oss till ett av Sveriges hetaste och mest innovativa teknikbolag. Under hösten 2015 utsågs vi till nationell vinnare i European Business Awards 2015/2016.

Bland kunderna finns Viking Line, Svenska Spel, Expressen, Göteborgs Stad, SSAB, TV4, Stockholms läns landsting och Kungsleden. Dessutom arbetar Hypergene med drygt 50 av landets kommuner.

Företaget är i stark tillväxt vilket gör att man snabbt får ta ansvar och risken att man fastnar i samma spår känns liten.
Carl Segerlund, beslutsstödskonsult, Stockholm

Arbetsbeskrivning

I din roll som supporttekniker arbetar du tillsammans med andra tekniskt inriktade personer inom Hypergenes servicecenter. Tillsammans är ni drivande för att öka kundnöjdheten och säkerställa att kunderna får en snabb och effektiv support vid varje kontakt med servicedesk. Vi tror att du idag antingen jobbar på en supportavdelning med support av IT-system eller applikationer eller har en teknisk roll som applikationsingenjör eller motsvarande. 

Arbetsuppgifter

  • Du hanterar de frågor som våra kunder vill ha hjälp med via vår 1st line support (Servicedesk).
  • Du ansvarar för att allokera de ärenden som inte löses i 1st line till rätt instans (2nd eller 3rd line)
  • Du ansvarar för att supportfrågorna hanteras inom utsatt tid samt återkopplingen till kund.
  • Du identifierar och informerar om viktiga supportärenden så att nödvändiga åtgärder kan göras.
  • Du tar ansvar för att kunden utvecklas väl tillsammans med Hypergene.

För att lyckas i rollen har du

  • Intresse för våra kunder och våra kunders verksamheter.
  • Ett stort intresse för IT-system och komplexa applikationer.
  • Erfarenhet av teknisk kundsupport.
  • Erfarenhet av databashantering och programmering i SQL samt en god teknisk förståelse för applikationsdrift i Windows-miljöer.
  • Gärna erfarenhet av ett beslutsstödsverktyg eller motsvarande IT-system.

För att trivas i rollen har du

  • Ett lösningsorienterat arbetssätt och har lätt för att analysera olika problemställningar.
  • En inneboende drivkraft att alltid se till att kunderna är mycket nöjda.
  • En god samarbetsförmåga och kan på ett enkelt sätt skapa och underhålla relationer.

Hos Hypergene får du arbeta i ett företag som är i stark tillväxt och som utvecklar marknadens mest effektiva beslutsstödslösningar för verksamhetsstyrning. Här får du möjlighet att arbeta i ett kundnära och spännande bolag som satsar på sina medarbetare.

Kontakt

Frågor runt tjänsten besvaras av Tobias Olsson på telefon 076-133 66 84. Tjänsten är placerad vid vårt kontor i Malmö. Skicka din ansökan snarast till tobias.olsson@hypergene.se, utvärderingen sker löpande.

Växel

Växel: +46 (0)40-661 10 00

Kort om Hypergene

Hypergene är ett techbolag på marknaden för beslutsstöd – med en webbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Med vår hjälp kan kunder styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet.

Produkten rymmer tre användarvänliga delar som används var för sig eller som en effektiv helhetslösning: Målstyrning, Budget och prognos samt Uppföljning och analys. Hypergene är ett svenskt företag med ca 150 medarbetare och vi söker ständigt nya medarbetare. Vi har utsetts till Årets Maratongasell av Dagens Industri och till ett av Sveriges mest innovativa techbolag av Computer Sweden.

Mer om oss

Kontakta oss

Växel: +46 (0)40 661 10 00
Mejl: förnamn.efternamn@hypergene.se

Servicedesk
Tel: +46 (0)40 661 10 80
Mejl: servicedesk@hypergene.se

Hyperuser.se
Användarnas egna forum

Om cookies

Kontakt