Kund- och affärsorienterad Projektledare

Hypergene är sedan flera år i stark tillväxt. Vår övertygelse är att vi och våra kunder växer genom motiverade och engagerade medarbetare. Vår uppgift är därför att förstå varje individs specifika förutsättningar och drivkrafter. Vi är nyfikna på dig som läser det här. Är du vår nästa projektledare på en arbetsplats som präglas av samarbete och utveckling – där du både kan påverka din vardag och företagets fortsatta resa? Läs då mer om tjänsten nedan.

Vi på Hypergene utvecklar och levererar en webbaserad produkt för planering, uppföljning och analys – en sammanhållen lösning för verksamhetsstyrning. Produkten och våra tjänster gör stor skillnad för våra kunder. Lösningen involverar och engagerar alla människor i organisationen och genom att styrning och arbetsformer synliggörs och utvecklas kan verksamheten bedrivas effektivare och med högre kvalitet.

Förutom att det är en fantastisk produkt, så är alla kollegor hjälpsamma och trevliga.
Carina Ingesson, beslutsstödskonsult

Om jobbet – vad innebär arbetet i vardagen?

Vi beskriver gärna din vardag hos oss utifrån två perspektiv: som konsult och projektledare samt som kund- och affärsutvecklare.

I rollen som konsult och projektledare arbetar du nära kunden och leder ett team med kollegor och kundrepresentanter med stark laganda. Målet är att tillsammans med kunden införa Hypergene på bästa sätt utifrån de olika förutsättningar våra kunder har. Du tar fram planer, genomför projektmöten och följer upp status, avtal, resurser och resultat i våra projekt. Du leder projekt och andra uppdrag parallellt hos flera kunder inom olika branscher. Genom din tekniska bakgrund och ditt intresse bidrar du även med teknisk rådgivning och uppsättning av vår produkt.

Som kund- och affärsutvecklare med ansvar för ett antal kunder bidrar du dagligen i att skapa underlag för utveckling av våra kunder och våra affärer – och förstås alltid med ett intresse för att öka kundnöjdheten. Du genomför kreativa kundmöten i syfte att skapa förståelse, engagemang och bestående värde i såväl relation, produktens genomslag och affär. Våra kunder och projekt kommer ofta till genom olika affärsprocesser och upphandlingar. Det är inte ovanligt att du medverkar i dessa sammanhang som stöd till affärsansvarig.

Tjänsten innebär att du kommer utgå ifrån vårt kontor i Göteborg.

Vad bidrar du med?

Ditt ledarskap bygger på mod, att skapa förutsättningar och få andra att växa. Du är självgående och resultatinriktad men samtidigt en lagspelare som gillar att arbeta i team tillsammans med kollegor. Du är lätt att samarbeta med och har en god förmåga att skapa förtroende och underhålla relationer. Man trivs helt enkelt i ditt sällskap. Hos dig finns förmågan att tänka långsiktigt och se helheter. Du är proaktiv och lösningsorienterad men samtidigt lyhörd och har genom det lätt för att anpassa dig utifrån nya förutsättningar och vägval. Din planering och struktur utgör ett värdefullt stöd i din konsultvardag.

Din bakgrund ser sannolikt ut så här:

  • Intresse eller erfarenheter av att ha arbetat med lösningar för beslutsstöd eller styrning.
  • Gärna erfarenhet av såväl konsultrollen som framgångsrik projektledning av IT-projekt.
  • Systemvetenskaplig bakgrund eller motsvarande.
  • Kunskaper inom datamodellering, databashantering och SQL.
  • Van vid att formulera dig muntligt och skriftligt på svenska och engelska.

Vad erbjuder vi dig?

Vi utvecklar löpande vad det innebär att arbeta hos oss och hur vi ser på oss själva som arbetsgivare. Vi tror nämligen att de vi söker inte nöjer sig med vad som helst. Som medarbetare hos oss ingår du i team med nära ledarskap. Genom det och regelbundna mötesformer skapas sammanhang och stor möjlighet att påverka din framtid hos oss. Vårt synsätt präglas av tillit och eget ansvar. Vi tror på öppenhet och team som sporrar och lär av varandra – som ser det naturliga i att dela med sig av tid, kraft och erfarenheter, just för att vi gillar att se oss själva och våra kunder lyckas.

Känner du igen dig i vad vi efterfrågar? I så fall vill vi gärna träffas och ta reda på hur just dina drivkrafter kan utveckla oss.

KONTAKT

Frågor runt tjänsten besvaras av Rebecca Styf på telefon 0702-95 56 95. Rekrytering pågår löpande och till alla våra kontor. Skicka din ansökan till rebecca.styf@hypergene.se

Växel

+46 (0)40-661 10 00


Kontakt

Kort om Hypergene

Hypergene är en webbaserad produkt för planering, uppföljning och analys. Med vår hjälp kan organisationer styra mot sina mål och nå en ny, högre nivå av prestation och effektivitet.

Produkten rymmer tre användarvänliga delar som används var för sig eller som en effektiv helhetslösning: Målstyrning, Budget och prognos samt Uppföljning och analys. Hypergene är ett svenskt företag med över 100 medarbetare som 2014 utsågs till Årets Maratongasell av Dagens Industri. Samma år utsåg Computer Sweden oss till ett av Sveriges mest innovativa teknikbolag.

Mer om oss

Kontakta oss

Växel: +46 (0)40 661 10 00
Mejl: förnamn.efternamn@hypergene.se

Servicedesk
Tel: +46 (0)40 661 10 80
Mejl: servicedesk@hypergene.se

Hyperuser.se
Användarnas egna forum

Om cookies

Kontakt